Artikkeleita ja tutkimuksia

Perkkilä, P. (2022). Matkalla kohti ymmärrystä : matematiikan peruskurssin opetuksen periaatteiden tarkastelua. Dimensio-lehti, 9.6.2022. https://dimensiolehti.fi/matkalla-kohti-ymmarrysta-matematiikan-peruskurssin-opetuksen-periaatteiden-tarkastelua/

Perkkilä, P. (2018). A Case of Four Prospective Adult Class Teachers' Mathematical Identity Work. In G. T. Papanikos (Ed.), ATINER's Conference Paper Series : EDU2017. [19th Annual International Conference on Education 15-18 May 2017, Athens, Greece] (pp. 1-18). Athens Institute for Education and Research. ATINER's Conference Paper Series, EDU2017-2356. https://www.atiner.gr/papers/EDU2017-2356.pdf

Perkkilä, P. (2018). Matematiikan oppimisen iloa etsimässä? : Tulkintoja opiskelijoiden kirjoittamien oppimimispäiväkirjojen pohjalta. FMSERA Journal, 2(1), 1-11. https://journal.fi/fmsera/article/view/70360

Perkkilä, P. (2017). "Sitten palikat ilmestyivät kahvikuppini eteen kangastuksenomaisesti. Heureka!! Oli hieno hetki." : Reflektiivinen oppimispäiväkirja aikuisopiskelijan matematiikka-identiteettityön todentajana. In L. Segler-Heikkilä, & J. Hakala (Eds.), Mikä saa meidät innostumaan? : motivaatio korkeakouluopetuksessa (pp. 83-93). Centria-ammattikorkeakoulu. Centria. Puheenvuoroja, 12. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7173-29-9

Perkkilä, P. (2013). Aikuisen oppijan matematiikka-ahdistuksen merkkejä. In M. Hähkiöniemi, H. Leppäaho, P. Nieminen, & J. Viiri (Eds.), Proceedings of the 2012 Annual Conference of Finnish Mathematics and Science Education Research Association = Matematiikan ja luonnontieteiden opetuksen tutkimusseuran konferenssijulkaisu 2012 (pp. 95-103). University of Jyväskylä. Tutkimuksia / Jyväskylän yliopisto, opettajankoulutuslaitos, 90. https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-5393-5

Perkkilä, P. (2008). Tutkiva oppiminen projektiharjoittelun menetelmänä. In R. Valli, & L. Isosomppi (Eds.), Opetusharjoittelun uudet mahdollisuudet (pp. 117-140). PS-kustannus.

Perkkilä, P. (2002).Opettajien matematiikkauskomukset ja matematiikan oppikirjan merkitys alkuopetuksessa.  [Väitöskirja, Jyväskylän yliopisto]. https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42025

Perkkilä, P. (2003). PRIMARY SCHOOL TEACHERS' MATHEMATICS BELIEFS AND TEACHING PRACTICES. Proceedings of the 3rd Conference of the European Society for research in Mathematics Education, Bellazria Italia . https://www.mathematik.tu-dortmund.de/~erme/CERME3/Groups/TG2/TG2_perkkila_cerme3.pdf

Joutsenlahti, J., & Perkkilä, P. (Eds.). (2022). LUMAT : International Journal of Math, Science and Technology Education. Volume 10, Issue 2, Special Issue: Mathematical Thinking and Understanding in Learning of Mathematics. LUMA Centre Finland. LUMAT. https://journals.helsinki.fi/lumat/issue/view/161

Joutsenlahti, J., & Perkkilä, P. (2022). Mathematical thinking and understanding in learning of mathematics. LUMAT, 10(2), 1-6. https://doi.org/10.31129/lumat.10.2.1824

Perkkilä, P., & Joutsenlahti, J. (2022). Ma­te­maat­ti­sen ajat­te­lun kie­len­tä­mi­nen ym­mär­tä­vän op­pi­mi­sen pe­rus­ta­na. Dimensio-lehti, 20.1.2022. https://dimensiolehti.fi/matemaattisen-ajattelun-kielentaminen-ymmartavan-oppimisen-perustana/

Kortesalmi, M.-K., Perkkilä, P., & Joutsenlahti, J. (2022). Kielentämisen näkökulmia kuudennen luokan oppilaiden matematiikan sanallisten tehtävien ratkaisuihin. LUMAT-B: International Journal of Math, Science and Technology Education, 7(2), 54-74. https://journals.helsinki.fi/lumatb/article/view/1804

Joutsenlahti, J., & Perkkilä, P. (2021). Murtoluku vai suhde?. FMSERA Journal, 4(1), 61-74. https://journal.fi/fmsera/article/view/95634

Perkkilä, P., & Joutsenlahti, J. (2021). Academic Literacy Supporting Sustainability for Mathematics Education - A Case : Collaborative Working as a Meaning Making for "2/3"?. In E. Jeronen (Ed.), Transitioning to Quality Education (pp. 163-188). MDPI. Transitioning to Sustainability, 4. https://doi.org/10.3390/books978-3-03897-893-0-8

Lehtonen, D., Machado, L., Joutsenlahti, J., & Perkkilä, P. (2020). The Potentials of Tangible Technologies for Learning Linear Equations. Multimodal Technologies and Interaction, 4(4), Article 77. https://doi.org/10.3390/mti4040077

Joutsenlahti, J., & Perkkilä, P. (2019). Sustainability Development in Mathematics Education : A Case Study of What Kind of Meanings Do Prospective Class Teachers Find for the Mathematical Symbol "2/3"?. Sustainability, 11(2), Article 457. https://doi.org/10.3390/su11020457

Valli, R., & Perkkilä, P. (2018). Sähköinen kyselylomake ja sosiaalinen media aineistonkeruussa. In R. Valli (Ed.), Ikkunoita tutkimusmetodeihin 1. Metodin valinta ja aineistonkeruu : virikkeitä aloittelevalle tutkijalle (5., uudistettu painos., pp. 117-128). PS-kustannus.

Perkkilä, P., Joutsenlahti, J., & Sarenius, V.-M. (2018). Peruskoulun matematiikan oppikirjat osana oppimateriaalitutkimusta. In J. Joutsenlahti, H. Silfverberg, & P. Räsänen (Eds.), Matematiikan opetus ja oppiminen (pp. 344-367). Niilo Mäki Instituutti.

Joutsenlahti, J., Perkkilä, P., & Tossavainen, T. (2017). Näytteitä murtoluvun käsitteestä eri aikakausien oppikirjoissa. In Proceedings of the annual FMSERA symposium 2016 (pp. 99-109). Finnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA). Proceedings of the FMSERA annual symposium. https://journal.fi/fmsera/article/view/60904

Valli, P., Perkkilä, P., & Valli, R. (2017). Peruskoulun kuudennen luokan oppilaiden matemaattinen minä-käsitys Pelillisyys-hankkeen alussa. In R. Valli (Ed.), Oppimisympäristöjä kehittämässä (pp. 74-87). Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius.

Valli, P., Perkkilä, P., & Valli, R. (2016). Pupils' Mathematical Self-Concept in the Beginning of the Sixth Grade. In A. Isman (Ed.), IETC, ITEC, IDEC, ITICAM 2016 Proceedings Book (pp. 623-630). Governors State University; TU Wien; Sakarya University. https://www.ite-c.net/publication_folder/ietc/dubai_conferences2016.pdf

Valli, R., & Perkkilä, P. (2015). Nettikyselyt ja sosiaalinen media aineistonkeruussa. In R. Valli, & J. Aaltola (Eds.), Ikkunoita tutkimusmetodeihin 1. Metodin valinta ja aineistonkeruu : virikkeitä aloittelevalle tutkijalle (4. uud. ja täyd. p., pp. 109-120). PS-kustannus.

Valli, P., Perkkilä, P., & Valli, R. (2014). Adult pre-service teachers applying 21st century skills in the practice. Athens Journal of Education, 1(2), 115-129. https://doi.org/10.30958/aje.1-2-2

Perkkilä, P., Valli, P., & Valli, R. (2014). Adult pre-service teachers' experiences of co-teaching. In The 2nd Dubai International Conference in Higher Education : Sustaining Success through Innovation (pp. 321-332). Michigan State University.

Aarnos, E., & Perkkilä, P. (2010). GIRLS AND BOYS IN "THE LAND OF MATHEMATICS" 6 TO 8 YEARS OLD CHILDREN'S RELATIONSHIP TO MATHEMATICS INTERPRETED FROM THEIR DRAWINGS. In Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. CERME. https://www.inrp.fr/editions/cerme6

Perkkilä, P., Aarnos, E., & Iiris, A. (2010). Finnish and Swedish children's spontaneous mathematical expressions inspired by pictures. In F. Fulvia, & M. Francesca (Eds.), Proceedings of the conference MAVI-15 On going reasearch on beliefs in mathematics education (pp. 181-191). Departement of Mathematics, University of Genoa, Italy.

Perkkilä, P., & Valli, P. (2013). Looking After Alternative Ways to Study - Adult Students at the Edge of Effective Learning Assignments. In L. G. Chova, A. L. Martínez, & I. C. Torres (Eds.), The conference proceedings of ICERI 2013 6th International Conference of Education, Research and Innovation. International Association of Technology, Education and Development. ICERI proceedings. https://library.iated.org/

Valli, P., Perkkilä, P., & Valli, R. (2013). How Can I Be a Better Teacher? Development of Finnish Adult Pre-service Teachers' Pedagogical Thinking. In A. Isman, & A. Eskicumali (Eds.), Proceedings of International Conference on New Horizons in Education (INTE) June 25-27, 2013, Rome /Italy, Proceedings book, Volume 1/3 (pp. 1382-1393). TASET. New Horizons in Education. https://www.int-e.net/index.php?id=publications

Aarnos, E., & Perkkilä, P. (2012). Early signs of mathematics anxiety?. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46(16), 1495-1499. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.05.328

Perkkilä, P., & Ojala, P. (2009). Matematiikkaongelma vai ongelmamatematiikka - avaako ongelmapohjainen oppiminen matematiikan ongelmia. Dimensio, 73.(1/2009), 57-60.

Perkkilä, P., & Meriläinen, M. (2008). Problem based Functional Mathematic Learning via Distance Learning. In Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2008 (pp. 1904-1908). AACE.

Widjeskog, M., & Perkkilä, P. (2008). Ammatillinen kehittyminen opetusharjoittelun haasteena. In R. Valli, & L. Isosomppi (Eds.), Opetusharjoittelun uudet mahdollisuudet (pp. 51-68). PS-kustannus.

Aarnos, E., & Perkkilä, P. (2007). CHILDREN'S MATHEMATICAL AND EMOTIONAL EXPRESSIONS INSPIRED BY PICTURES.. In K. Hoskonen, & M. S. Hannula (Eds.), Current state of research on mathematical beliefs XII. University of Helsinki, Department of Applied Sciences of Education. University of Helsinki, Department of Applied Sciences of Education. Research Reports., 288.

Aarnos, E., & Perkkilä, P. (2007). Children's talk about mathematics and mathematical talk. In D. Pitta-Pantazi, & G. Philippou (Eds.), Proceedings of the Fifth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 1270-1279). University of Cyprus. https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/18035

Perkkilä, P., & Lehtelä, P.-L. (2007). Learning environments in mathematics and science. In E. Pehkonen, M. Ahtee, & J. Lavonen (Eds.), How Finns learn mathematics and science (pp. 69-84). Sense. https://doi.org/10.1163/9789087902445_006

Perkkilä, P., & Ikäheimo, H. (2013). "THIS IS A SWINDLE: I DO NOT NEED TO CALCULATE, I NEED TO THINK ONLY!". In A. M. Lindmeier, & A. Heinze (Eds.), Proceedings OF THE 37TH CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR THE PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION » Mathematics learning across the life an « Volume 4 PME 37 / KIEL / GERMANY July 28 - August 02, 2013 (pp. 17-23). PME. Proceedings of the International Groups for the Psychology of Mathematics Education, 4. https://www.igpme.org





Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita